More than one way to skin a cat.

Har typ chillat hela dagen! Jag har bara hållit 3 lektioner idag och resten lunch.
Fick hål från 09.10-11.40 de är fan soft. Sen hade jag 2 lektioner sen fick jag sluta så jag fick sluta tidigare också. Vill aldrig gå tillbaka till skolan igen huhu..
Skämt åsido, skämt åsido.. Åter till de viktiga.

MIN FARSA DINGA 38!
Congratulations and celebrations.
Han fyller år imorn så då var jag så generös att jag gjorde en tårta åt han, eftersom jag är den kreativa i familjen.
Så här tänkte jag visa er hur man gör en barnsligt god och enkel tårta. Fin är den också.

Steg för steg (klicka för att förstora bilderna)



Alltså de jag använde:
Bananer, massa grädde, godis, pyntgelé, tårtbotten(ofc), nåra kiwis, strössel, jordgubbssylt.



Steg 1.
Mosa bananerna i en mixer eller nått annat shit...



Steg 2.
...Tills de ser ut såhär, får inte vara klumpar alltså.



Steg 3.
Sen bladar du lite grädde(inte allt) och bananmoset i en liten skål. He i några droppar citron som konserverar bananen så den inte blir brun efter en dag, är ju int sä kul med den brun tårta?





Om ni möjligtvis råkar ha en syster som kanske skulle kunna käka upp ingredienserna, se till att avliva henne innan.






Steg 4.
Kladda banan/gräddmoset på de första lagret.



Steg 5.
Blanda lite grädde och jordgubbssylt i en ny skål.



Steg 6.
Gör samma sak med jordgubbsylt/gräddmoset som med banan/gräddmoset på de andra lagret.



Steg 7.
Bädda in kakan med ett fint lager grädde..
Glömde ta bild när jag la på de så kallade locket. Men om ni inte vet hur man lägger på de så ska ni inte göra en tårta..



Steg 8.
Skala och skiva sen kiwin.



Steg 9.
Dutta fast dom around the cake.



Steg 10.
Dutta fast apelsinchokladgodisar runt om kanten.



Steg 11.
Ta pyntgelén och gör nått fint, i mitt fall så blev de en piraya.



Steg 12.
Gör nått random med strösslet och godisarna som vart kvar och sen.. TADA!









VOILÀ.

Kommentarer
Postat av: Gammel go tidn :D

Så jävla sngg :P

2010-03-22 @ 22:39:38
Postat av: Sara

ahahaha den va udda :D (Y) soooeeeet!

2010-03-27 @ 08:55:19
URL: http://rainbowfish.blogg.se/
Postat av: Anna

omg.. it's a.... fisk !!

2010-03-31 @ 17:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0