myself is the only one I've got nowadays

Hej och välkomna till den nya emobloggen med Jennie och Anna!

Nä, skämt åsido.. Fast lite sanning är det ju i den meningen. Jennie mår kasst, jag mår kasst, alla mår kasst..
Denna blogg har varit så uppigande och glad men notera att jag skrev har varit. Den senaste tiden har som allt bara gått neråt. Den största anledningen till att denna bloggen är så nedstämd nu för tiden är för att Emil har flyttat.. Vi båda sörjer otroligt mycket över det. Jennie saknar honom så sjukt mycket att det inte går sätta ord på det och att se henne så ledsen gör ont i själen. Man vill bara ta pappas puch montana och köra ända ner till e-tuna, sätta honom på pakethållaren och köra honom upp till västerbotten, men det går ju inte.. Vi lever i nån jätte konstig värld som kallas verkligheten. Vem skapade detta ställe egentligen? Och vad är meningen med det? Det skulle jag bra gärna vilja veta.. Det måste ha varit en ensam jävel som ville att alla andra skulle få känna på samma ensamma och eländiga liv som han levde.. Och det tackar vi inte precis för. Riktigt onödigt är vad det är!
Och en sak till.. Vad är meningen med livet egentligen? Har tänkt på det miljontals gånger men aldrig kommit fram till nåt bra svar.. Finns det nån på denna jord som vet det ens? Man får ju inte ut nåt av det precis.. Visst, det finns ju bra saker med livet också men hur man än vrider och vänder på det så slutar det alltid dåligt. Kärlek till exempel.. Det är en av dom allra bästa sakerna i livet, right? Men då ska man ändå behöva gå igenom så otroligt mycket dåliga saker bara för att man har hittat nån man älskar.. Hat, svek, saknad, otrohet, avundsjuka osv.. När två personer blir förälskade är det ju meningen att allt ska vara perfekt men jag har då inte hört nåt förhållande som har sluppit alla dom där sakerna som jag just skrev. Även ett riktigt hett, passionerat och bara underbart förhållande har sina brister. Personerna i såna förhållanden känner också saknad och även om det bara handlar om några dagar ifrån varann så känns det som en evighet..

Nä nu känner jag att tårarna är allt för nära inpå så det är dags att sluta skriva om kärlekens nackdelar..
Men ärligt talat vad är meningen med livet egentligen? Nån som vet eller bara har några gissningar? Kommentera i såna fall för jag vill jätte gärna veta!




                                                     


Over and out !

/ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0